Mogelijkheden

Commissies

Ieder jaar organiseert Studievereniging Check diverse activiteiten. Om deze activiteiten te kunnen organiseren steunen wij op verschillende commissies. Deze commissies worden gevormd door leden van de vereniging, ook wel 'actieve leden' genoemd. De volgende commissies zorgen elk jaar voor educatieve en memorabele dagen! Buiten het professionele karakter van commissies zijn de commissies ook een zeer gezellige ervaring, een aanvulling op de studie in zowel formeel als informeel opzicht.

1. Binnenlandse-reiscommissie;
  2. Borrel- & Dinercommissie;
  3. Congrescommissie;
  4. Symposiumcommissie;
  5. Kascommissie;
  6. Multimediacommissie
  7. OAT commissie

Binnenlandse-reiscommissie

De binnenlandse-reiscommissie is verantwoordelijk voor het organiseren van een binnenlandse reis. De bedoeling van deze reis is om de sfeer te proeven bij accountantskantoren buiten Groningen. Tijdens deze reis zullen wij langs accountantskantoren gaan om te ervaren hoe daar wordt gewerkt. Er zal vervoer geregeld worden voor de studenten. Wanneer er sprake is van een meerdaagse reis, zal er een overnachting geregeld worden en de volgende dag zal er een ander kantoor bezocht worden.

Borrel- & Dinercommissie

De borrel- & dinercommissie organiseert de borrels en diners. Na het symposium en het congres zal er een borrel worden gehouden. Daarnaast zal de commissie een aantal borrels organiseren. Dit gaat om vier borrels die aan het eind van elk studieblok na afloop van de tentamenperiode plaatsvinden. Deze borrels zijn bedoeld om leden in een informele sfeer bij elkaar te brengen. Zo is het mogelijk om contacten te leggen en te onderhouden. Ook zal deze commissie het MKB-diner, controlediner, combi-diner en het alumnidiner organiseren.

Congrescommissie
De Congrescommissie organiseert het Checkcongres dat gericht is kantoren van de controle-kant. De commissie zal het dagdeel naar eigen inzicht indelen, in overeenstemming met het bestuur en de sponsoren. Tijdens het organiseren kom je in contact met verschillende kantoren, wat weer mogelijkheid biedt om connecties op te bouwen die jou op weg kunnen helpen in je carrière. Verder zorgt de commissie ervoor dat er inspirerende sprekers zijn, die de dag inhoudelijke invulling geven. Vaak wordt er ook een lunch geregeld en wordt de dag afgesloten met een borrel/diner.

Symposiumcommissie
De Symposiumcommissie is verantwoordelijk voor het organiseren van het jaarlijkse Checksymposium. Bij het Symposium zullen kantoren van uit de samenstel-kant aanwezig zijn. De commissie zal het dagdeel naar eigen inzicht indelen, in overeenstemming met het bestuur en de sponsoren. Tijdens het organiseren kom je in contact met verschillende kantoren, wat weer mogelijkheid biedt om connecties op te bouwen die jou op weg kunnen helpen in je carrière. Verder zorgt de commissie ervoor dat er inspirerende sprekers zijn die de dag inhoudelijke invulling geven. Vaak wordt er ook een lunch geregeld en wordt de dag afgesloten met een borrel/diner.

Kascommissie
De Kascommissie heeft als doel de financiële administratie en de verrichtingen van de penningmeester te controleren. Deze controle bestaat uit twee delen; de halfjaarlijkse interim-controle en de eindejaarscontrole, waarbij de jaarrekening van het verenigingsjaar wordt gecontroleerd. Kortom, je leert hoe in de praktijk de controle in elkaar steekt.

Multimediacommissie
De multimediacommissie helpt mee met de posts die op onze social media (Facebook, LinkedIn en Instagram) geplaatst worden en andere uitingen van SV Check.

OAT commissie

In het vierde schooljaar van Accountancy wordt de Overall Accountancy Toets (landelijk examen) afgenomen. De OAT commissie organiseert een dag waarop studenten de casus samen met mensen uit het werkveld doornemen. Hierdoor kunnen de studenten zich goed voorbereiden op de OAT.