Mening van de beroepspraktijk

Dat de commissies een aanvulling zijn op je studie blijkt uit de reacties van de beroepspraktijk. Nevenfuncties zijn een van de eerste dingen waar naar gekeken wordt als jouw CV onder de neus van een recruiter ligt. Hieronder kan je aantal menigen uit de beroepspraktijk lezen.

Een student die actief is in het bestuur of een commissie bij Check is welkom op gesprek bij Mijn Accountant!”

Herwin Kompagnie

Mede-eigenaar Mijn Accountant

Herwin.jpg

Het wordt steeds belangrijker voor studenten om inhoudelijke nevenfuncties naast de studie te vervullen. De accountantskantoren hebben, als het om nieuwe collega’s gaat, veel te kiezen op het moment. Het aanbod van studenten is op dit moment groter dan de beschikbare banen voor starters. Het is dus belangrijk dat jij je als student onderscheidt en je je profileert. Dit kan door ervaring op te doen en actief te zijn in een commissie of een bestuur. Maak hier gebruik van! Steeds meer recruiters van de kantoren nemen dit mee in hun overweging om met studenten in gesprek te gaan. Ook als je een bijbaantje in de accountancy hebt gehad, heb je natuurlijk een streepje voor.

Wilma Hosang
Senior Communicatie- en Strategieadviseur at SRA-Accountantskantoren

wilma.jpg

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------​

Als je de opleiding Accountancy afgerond hebt zit het qua theorie wel goed, maar hoe kun jij je als student nu onderscheiden van een andere student? Door bijvoorbeeld plaats te nemen in de commissie van de studievereniging ? Ik ben ervan overtuigd dat je hierdoor een streepje voor hebt als je klaar bent met je opleiding. Daarnaast ontwikkel je hierbij sociale vaardigheden die van groot belang zijn na je studie. Door je actief in te zetten bij een studievereniging leer je niet alleen ontzettend veel, maar je bouwt ook een netwerk op die je helpt bij je carrière na de studie. En niet onbelangrijk.. het is ook nog eens ontzettend leuk om onderdeel te zijn van een actieve studievereniging!

Marjon van Wijk

Klantbeheerder - Alfa Accountants en Adviseurs