Over ons

Check is dé studievereniging voor alle accountancystudenten die studeren aan de Hanzehogeschool te Groningen. De studievereniging heeft als doel "de belangen van studenten aan de opleiding Accountancy van de Hanzehogeschool in Groningen te behartigen". Dit proberen wij te bereiken door middel van het organiseren van verschillende activiteiten waarbij wij gesteund worden door een groot aantal accountancykantoren, zowel groot als klein.

Geschiedenis

Op 11 juli 1994 is studievereniging Check opgericht door: Jurgen Boonstra, Johan Dusseljee, Mark Maring, Martin Westra en Ingrid Sanders. In de afgelopen jaren is studievereniging Check uitgegroeid tot een begrip binnen de opleiding Accountancy van de Hanzehogeschool te Groningen en bij veel kantoren in de omgeving van Groningen tot de randstad.

Organisatie

Studievereniging Check wordt geleid door het bestuur. Het bestuur bestaat op dit moment uit Nick Oosterhuis (voorzitter), Naomi van den Haak (secretaris), Dennis Verkerk (penningmeester), Laura Ubels (inter-Coördinator 1) en Nina Wels (Intern-coördinator 2) . Het bestuur geeft sturing aan zeven commissies. Deze commissies zijn het hart van de vereniging. De verschillende commissies zijn verantwoordelijk voor de organisatie van activiteiten van de studievereniging. Daarnaast wordt het bestuur ondersteund door de Raad van Advies (RvA). De RvA bestaat uit Leonie Jager (secretaris van het bestuur 2019-2020), Amber Stuivenga (intern-coördinator van het bestuur 2020-2021), Bart Siebring (intern-coördinator van het bestuur 2021-2022) en Elayne Pas (oud-actief lid van de studievereniging).

Activiteiten

SV Check kent een grote variatie in activiteiten. Zo wordt elk jaar een symposium georganiseerd. Tijdens dit symposium komen de studenten in aanraking met accountantskantoren in het MKB. Tevens wordt elk jaar het congres georganiseerd. Tijdens deze dag staan de kantoren uit de controle-praktijk centraal. Dit verenigingsjaar organiseert Check, in samenwerking met de sponsoren, diverse diners. Deze hebben tot doel om studenten in contact te laten komen met de accountancyorganisaties en kunnen zij vragen stellen over de verschillende werkzaamheden van de accountant. Naast deze activiteiten brengt Check ook een bezoek aan een Nederlandse stad met de binnenlandse reis. Deze meerdaagse reis zal vol staan met leuke activiteiten waaronder het bezoek aan een kantoor buiten de regio.

Op deze manier biedt Check studenten volop mogelijkheden om zich beter te kunnen oriënteren op hun toekomst, om kennis te maken met de beroepspraktijk en toekomstige werkgevers. Naast studeren is tijd voor ontspanning ook essentieel. Daarom organiseert Check elk jaar diverse borrels. Op deze manier biedt Check de studenten de mogelijkheid om elkaar te leren kennen en om in contact te komen met alumni-leden. Kortom, genoeg te doen bij deze gezellige en actieve vereniging. Lid worden van Check kent vele voordelen, zoals een beter inzicht krijgen in de wereld van de accountancy, het opbouwen van een netwerk en vooral het sociale element; ontspanning, gezelligheid en vrienden voor het leven!